Niezapominajka/niem.Vergissmeinnicht/


Niezapominajka (Myosotis . – dosłownie "mysie uszko" z greckiego mys – mysz  i us – ucho )
 – rodzaj roślin należący do rodziny ogórecznikowatych.
Zwyczajowo nazywanych niezabudką.
Niezapominaki jest 50 gatunków , zarówno jednorocznych, dwuletnich, jak i bylin.
Ja zdziwiłam się w tym roku ,że moje poletko niezapominajek po prostu zniknęło.Mogły to być dwuletnie albo ptaki ,których mam mnóstwo w ogrodzie,rozszarpały ich korzonki:)? Musialam stworzyc nowe,co jest bardzo łatwe i przyjemne:) Jesienią Niezapominajki rozsieją sie przez wiatr i wróci  znow moje piękne niezapominajkowe błękitne poletko.

niem: .. und ich war dieses Jahr überrascht, dass mein Bereich der Vergesslichkeit einfach verschwunden ist.Es könnte zwei Jahre alt sein oder Vögel, die ich im Garten reichlich habe, ihre Wurzeln zerrissen :)? Ich musste eine neue schaffen, die sehr einfach und angenehm ist :)
Im Herbst werden sich die Vergissmeinnicht durch den Wind ausbreiten und mit meinem schönen blauen Vergissmeinnicht wiederkommen.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Niezapominajka alpejska /niem.Alpen Vergissmeinnicht/